06-nummer
  0800
  0900
  0906-nummer
  0909-nummer
  ACM
  IN

16 Mei 2017
09 Juni 2016
24 Maart 2016
16 December 2015
23 September 2015
24 April 2015
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
 
Volg ons op:   PayEasy.nl in FACEBOOK  PayEasy.nl in TWITTER    Partners F.A.Q. Glossary LinksMijn.PayEasy.nl
PayEasy Internet Solutions BV
 
 DIENSTEN
 
 
 
 
 
ONZE EXPERTISE:

Netnummer routering | ZakelijkeNummers | Kosten 0800-nummer | Postcode Routering | 088-bedrijfsnummers | Cloudtelefonie | CallRoute! | Huisarts spoedlijn | IVR | 0800 aanvragen | 088 aanvragen | Tijd en Datum | Service Nummers | Internet telefonie | CallEasy! | Interactief Voice Response | 0900 aanvragen | Teleconference | VoIP | Telefoon | Broadcasting | Hosted VoIP | Keuze Menu | Naambellen | Kosten besparing | Bel en Win | CallPBX! | CallDirect! | Kosten | Service nummers | PayEasy | Cloudbellen | Gratis | Flexibele telefonie | Uw kantoor thuis | CallBasic! | 090x-nummers | Reisbranche | 085 aanvragen | Spoedlijn huisarts | Bellen via de Cloud | Call Me Now | Nummercheck | Nummer kiezen | Telecomprovider | Zorg | Bereikbaarheid | Fax2Email | Telefoon centrale |

 

Diensten

 

 Servicenummers: Hoe het werkt
Van overheid tot verzekeraar, en van goed doel tot webshop: steeds meer organisaties maken gebruik van een 0800 of 0900 servicenummer van PayEasy. Hoe werkt nu precies een servicenummer en wat is het eigenlijk?

Om met het laatste te beginnen: 0800 en 0900 nummers zijn ‘zakelijke’ servicenummers. Simpel gezegd gaat het om nummers die bedrijven en overheden inzetten om klanten beter van dienst te zijn.
 
Een ‘gewoon’ telefoonnummer, zoals 010-1234567, biedt namelijk veel minder opties dan 0800 en 0900 nummers. Zo moeten organisaties die ‘gewone’ nummers gebruiken fors investeren in telefooncentrales om de beller vlot met de juiste persoon te kunnen doorverbinden. Met een servicenummer van PayEasy werkt dat allemaal veel makkelijker.
 

Een voorbeeld is ons keuzemenu.

 

 
Als de beller een organisatie belt met meerdere afdelingen, wordt er soms gevraagd om een keuze te maken tussen 1 voor verkoop en 2 voor administratie.
Doet de beller dat, dan zorgt ons systeem ervoor dat deze automatisch wordt doorgeschakeld naar de desbetreffende afdeling. 
Deze afdeling kan ook op een totaal andere fysieke locatie gevestigd zijn. 
Superhandig dus!
Daarnaast is het voor bedrijven ideaal om één landelijk nummer te hanteren; een nummer dat niet hoeft te worden aangepast bij verhuizingen of het openen van nieuwe filialen. Bovendien zijn deze nummers makkelijk te onthouden en kunnen ze grote hoeveelheden bellers aan: als ze goed worden gebruikt, profiteert u dus van snellere responsetijden!

Ook het idee dat bellen naar een servicenummer ‘duur’ is, is niet juist. Sterker: het bellen naar een 0800 nummer is altijd volledig gratis voor uw klant, ongeacht de gespreksduur. En ja, dat geldt ook voor mobiel bellen.

Wat wel waar is, is dat u klant geld betaalt als men naar een 0900 nummer belt. Toch gaat het in de meeste gevallen om relatief lage bedragen. Vrijwel al onze klanten kiezen er namelijk voor om een ‘laag’ tarief in rekening te brengen. U kunt dan denken aan ‘lokaal tarief’ waarbij niet meer kosten in rekening worden gebracht dan bij een ’standaard’ belletje naar een 010, 020 of 030 nummer. Daarnaast is het tarief van 15 eurocent per minuut populair. Ook in dat geval blijven belkosten voor uw klant dus beperkt.
 

Uw klant hoort altijd wat een gesprek kost


 
Het is wettelijk verplicht om uw klant over de kosten te informeren.
Zodra uw klant naar een 0900 nummer belt, hoort men dus altijd eerst welke kosten er aan het gesprek verbonden zijn: per minuut en als maximumbedrag.
Heeft men dat er niet voor over, dan kan men uiteraard direct ophangen.

En ja, er bestaan ook ‘duurdere’ nummers.
Het huidige wettelijke maximum is 80 eurocent per minuut. Dat lijkt veel, maar deze tarieven worden bijna altijd gehanteerd door organisaties die een bijzondere service verlenen. 
Denk bijvoorbeeld aan juridisch advies.
Tien minuten bellen met een juridisch adviseur kost u in dit voorbeeld 8 euro. Maar misschien zou u het tienvoudige kwijt zijn geweest wanneer u het kantoor had bezocht.
Om over reiskosten en dergelijke nog maar te zwijgen.
Uiteraard geldt ook voor deze nummers dat u altijd hoort welke kosten er aan het gesprek verbonden zijn.

 

Hoe, waar en wanneer bent u bereikbaar?

Online stelt u zelf in op welke dagen en tijden u bereikbaar bent. 
U kunt de beller direct alternatieve opties bieden voor als u niet bereikbaar bent, zoals een melding met uw openingstijden, een voicemail of een doorschakeling naar een mobiele telefoon, callcenter of andere vestiging.
Totaalleverancier van telefonie-oplossingen
  Home CallDirect! CallRoute! VoIP WEB Development
  Over ons CallEasy! CallBasic! Service nummers Aanvraagformulier
  Tarieven CallPBX! Nummercheck IVR Contact       Links
PayEasy Internet Solutions BV.